Fructe uscate

Beneficiile nutritionale pe care le detin fructele sunt foarte bine cunoscute si portia recomandata in fiecare zi este de doua fructe pe zi. In timp ce fructele proaspete se gasesc tinand cont de sezon, fructele uscate reprezinta o alternativa convenabila in fiecare zi. Fructele sunt de cele mai multe ori folosite pentru diete si programe de slabit. Cu toate acestea beneficiile nutritionale ale fructelor uscate nu sunt la fel de clare.

Procesul de uscare indeparteaza mai multe vitamine care sunt solubile in apa, inclusiv vitamintele B, C dar si alti antioxidanti. Problema adevarata in cazul fructelor uscate este cantitatea de zahar si carbohidrati continua. O ceasca de caise taiate bucati are 74 de calorii in timp ce una de caise uscate are 212 calorii.

Cu toate ca de obicei sunt sunt la fel de sanatoase ca si fructele in stare cruda, fructele uscate au si alte beneficii cum ar fi:

-        Sunt o buna sursa de fibre

-        Nu se strica repede

-        Ocupa putin spatiu

-        Reprezinta o gustare sanatoasa in momentul in  care sunt consumate in cantitati mici

Ai obiceiul de a consuma intre mese fructe uscate? Foarte bine pentru ca inseamna ca ai castigat un plus de sanatate. Fructele uscate nu isi pierd proprietatile dupa ce sunt deshidratate. Vitaminele, mineralele, antioxidantii si fibrele continute raman intacte. Iti recomandam insa sa nu le confunzi cu cele confiate. Ele sunt in general imbibate in glucoza.

-        Smochinele contin magneziu, potasiu, fier si vitamina K. Ele pot fi folosite pentru fabricarea produselor de patiserie, in locul grasimilor.

-        Fructele Goji protejeaza organismul contra imbatranirii premature prin efectul antioxidant puternic, cresc tonusul si mentin tensiunea arteriala in limite normale, scad colesterolul si reduc riscul de cancer;

-        Prunele reprezinta o sursa buna de potasiu care mentine presiunea sanguina in limite normale si asigura o buna functionare a inimii, prevenind totodata riscul de accidente vasculare cerebrale. Potasiul are rolul de a stopa pierderea de calciu si vitamina A contribuie la cresterea si la intarirea oaselor. Datorita continutului mare de fibre ele au rolul de a potoli foama si de a mentine senzatia de satietate pentru cat mai mult timp.